Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pravda o Máří Magdaléně

Už bylo načase, aby její jméno bylo očištěno a svět se dozvěděl celou pravdu. Nebo alespoň část té pravdy,  celku asi mnozí zatím neporozumí. Ti, kteří vědí, se mohou či přímo mají snažit tuto svou  znalost a zkušenost předávat.

V kinech v těchto dnech dávají film Máří Magdaléna, který je uváděn jako autentický a lidský portrét jedné z nejosudovějších žen v dějinách lidstva. "Svět se změní pouze tehdy, když se změníme my," zaznívá v traileru filmu. Čtu ohlasy na film na českém filmovém webu, kde lidé svěřují své dojmy, silné momenty, které na ně zapůsobily.

Film jsem ještě neviděla, k příběhu Marie Magdalény jsem se ale - jako nejspíš mnozí z nás - dostala už dříve díky populárnímu románu Da Vinci kód. Ten prý ve své době způsobil  poprask v církevních kruzích. Nehodnotím míru jeho pravdivosti, jen zmiňuji, že byl důležitým ve smyslu změny pohledu na význam Marie Magdalské.

Dnes už jsme naštěstí o něco dál, v Trinity Church v New Yorku (to je zdejší největší katolická katedrála) jsem zažila mši, kterou vedla ŽENA. A to takovým způsobem, že se ve mě odehrálo něco osobně velmi důležitého, krásného a vznešeného. Ta žena mi připadala jak Ježíš,  takhle nejspíš mluvil. Velmi srdečně a s velkou nadějí. Celé to bylo prodchnuto božskou energií soucitu a lásky. Moc bych přála každému něco takového zažít. Nemusela jsem vůbec rozumět jejím slovům po obsahové stránce (neumím pořádně anglicky), bohatě mi stačila melodie její řeči a to projevené srdce. Tomu říkám zvěstování. A to jsem dosud nebyla nijak výrazně věřící, ale tento zážitek mě dal něco nádherného prožít.

Magdaléna na obraze, který je součástí sbírek Metropolitního muzea v New Yorku

Na obraze Kající se Magdalény od Georgese de la Tour, barokního francouzského malíře, vidím něco jiného než onu zmíněnou kajícnost. Vidím tam ženu, která pokojně rozjímá o životě a smrti. Usmívá se, už mnohé ví.

Oslovil mě text: “A duše moje zpívala zpěv tento: “Co mne poutalo, mrtvo jest. Co mne obklopovalo, bylo překonáno. Tužby skončily a já zbavena jsem nevědomosti. Věčností jsem byla uvolněna ze světa a nyní jako představa jsem uvolněna z tvaru. Jsem osvobozena z pouta zapomnění, pomíjivého v čase. Od této chvíle dosahuji plnosti mimo čas, a tam, kde čas spočívá v tichu Věčnosti, i já spočinu v tichosti.” Jedná se o úryvek z evangelia Marie Magdalské.

Zatoužila jsem po tom dozvědět se víc, a tak mi byla doporučena kniha Tajemství Marie Magdalény od Cynthie Bourgeault. Autorka knihy je farářkou episkopální církve, spisovatelkou a duchovní učitelkou.  Při psaní knihy čerpala z množství doložených textů, které zkoumala a poté vytvořila s největší pravděpodobností opravdu skutečný obraz Marie Magdaleny, ženy spjaté s Ježíšem víc, než je obecně známo.

V anotaci na knihu se praví: "Vůně Máří Magdaléniny přítomnosti z křesťanství nevymizela. Dnes se konečně snáší zpátky na zemský povrch a vyzývá nás, abychom se znovu probudili do rána zmrtvýchvstání a spatřili sami sebe v zahradě, kde čekáme na setkání, které může proměnit naše srdce.

Ježíšovo království nebeské není někde v dálce nebo ve výšinách: je mezi námi, máme ho rovnou pod nosem, v přítomnosti, která je mnohem subtilnější, ale mnohem rozměrnější než naše, a zažijeme ji v momentě, kdy se posuneme za své egem vytvořené časoprostorové kontinuum a setkáme se přímo se Zdrojem."

Tajemství Marie Magdaleny je velmi inspirující kniha
Upoutávka na současné filmy a divadlo

Pro dokreslení tématu přidávám aktuální fotku jedné výstavní plochy, na které vévodí příběhy muže a ženy. To je totiž základ toho, co tu žijeme. Když budeme zná pravdivý příběh Máří Magdalény, tak pochopíme mnohé. A i naše osobní životní příběhy se třeba posunou až k dokonalosti.

Autor: Vlasta Fišrová | pondělí 2.4.2018 8:18 | karma článku: 17,67 | přečteno: 1115x
  • Další články autora

Vlasta Fišrová

Novodobý alchymista, básník a tak trochu i šíbr

Zaujalo mě poutavé vyprávění o krásách přírody jednoho člověka putujícího krajinou. Natáčí se u toho na mobil na sociální síti a vše zčerstva sdílí svým přátelům a příznivcům. Tady už může posluchači zablikat červená kontrolka.

8.10.2023 v 14:31 | Karma: 6,82 | Přečteno: 220x | Diskuse| Společnost

Vlasta Fišrová

Farář, psycholog či laskavý, moudrý, starší člověk?

V diskusi o významu církve v dnešních časech jsem tu dnes natrefila na zajímavou myšlenku. Týká se péče o člověka v obtížných situacích, kdo se může ujmout role utěšitele či přímo psychologa. Což u věřících zastávající faráři.

6.10.2023 v 9:44 | Karma: 7,48 | Přečteno: 269x | Diskuse| Společnost

Vlasta Fišrová

Snílek Václav

Chytrý telefon mi krátce po svátku sv. Václava nabídl nový videoklip Václava Neckáře s písní Snílek. Zpěváku Václavovi a jeho hudebnímu týmu, který jej doprovází, se podařilo navázat na ojedinělou Půlnoční.

30.9.2023 v 19:38 | Karma: 10,88 | Přečteno: 209x | Diskuse| Kultura

Vlasta Fišrová

Láska a inspirace namodro

Psala jsem tu ódu na Toyen a mé setkávání s nejlepšími českými malíři, nejen surrealisty, pokračuje dalšími zážitky. Obrazy nejen v originálech na zdech, ale i jako velké puzzle či pexeso, tak se dnes představuje umění.

29.9.2023 v 21:29 | Karma: 6,14 | Přečteno: 128x | Diskuse| Kultura

Vlasta Fišrová

Člověka nepřebarvíš, jen se vybarví

Malířka Toyen byla fenomenální osobností, která dovedla přetavit své trauma v umění, ceněné dnes milióny při dražbách. Zemřela takřka v zapomnění a osaměle, přátelé odešli dřív. Surrealismus má ale stále co říct. Naše nevědomí.

25.9.2023 v 10:46 | Karma: 9,65 | Přečteno: 235x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 169
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 611x
Jsem mámou tří už dospělých dětí. Ráda fotím, toulám se přírodou. Mou velkou zálibou je výtvarné umění. Zároveň se snažím chápat souvislosti, proč žijeme tak, jak žijeme. A co můžeme měnit. I proto píšu tady na blogu, abych spoluvytvářela svět dle svých představ.

Profesně působím ve školství, je mi blízká alternativa.

Mail: vlasta.fisrova@seznam.cz

Seznam rubrik