Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kterak s grácií kukat na twitteru

Když se básník stane správcem twitterového účtu ministerstva kultury, tak vnáší do veřejného prostoru něco navíc. A to mě baví. Taky mám zkušenost úřednického pisálka.

Imponuje mi práce člověka, který na twitteru i několikrát denně píše krátké zprávy pod hlavičkou instituce zvané Ministerstvo kultury ČR. Nedělá to totiž suchopárně úřednicky, což by i málokdo četl. Vnáší do těch twítů svůj um básníka a je to znát. Navíc je i hodně vzdělaný, takže se kolikrát zastydím, kolik toho neznám. Jmenuje se Petr Kukal a chodí na něj na ministerstvo i udavačské dopisy, protože čas od času brnkne též na strunu politickou. Dělá to ale opravdu šikovně, zachoval svůj poker face i v rozhovoru s Martinem Veselovským na DVTV, kde vyprávěl, proč se občas pohybuje takto na hraně. Novináře to zajímalo, rádi objevují  lidi, kteří mají co říct, a fenoménu neobvyklého výkonu veřejné služby si už také všimli.

A proč mě to tak těší? Celý profesní život prakticky dělám ve veřejné správě a vlastně stále něco ťukám. Nejdřív jsem jen opisovala texty mých nadřízených, kdy jsem si dovolila opravit pouze hrubky či nešikovný slovosled. Zažila jsem ještě klasické psací stroje a pak i jejich zmodernizované varianty - elektrické stroje z NDR. Když jsem ťukala něco dálnopisem, tak jsem si připadala jak šifrovací tajný agent. Dalším mým úkolem bývalo "vyhmátnout" podstatné z řeči místních politiků a to zapsat do oficiálního zápisu z jednání. Nevymýšlet si, ale přeci jen určitý proud řeči zjednodušit. Docela mě to bavilo. Musela jsem u toho přemýšlet.

Pak hledali kronikáře města, nejlépe učitele, někoho vzdělaného. Troufla jsem si přihlásit se také, protože jsem měla pocit, že to zvládnu, a že mě to bude bavit. Tak jako pana Kukala musí tato práce bavit, aby do ní vnášel svůj um a životní zkušenost. Aby dával něco navíc. Pak nám to přináší i jisté uspokojení a vystačíme si se sotva průměrným platem. My pisálci úředničtí.

Ráda fotím a tak jsem stěny jednoho úřadu, kde jsem působila, zdobila mými fotografiemi a dokonce i obrazy. Manžel mi tenkrát namaloval jedno mimořádné plátno snad až dva metry široké, nádherné syté barvy, variace na našeho oblíbeného Vincenta. A když tenkrát přišel náš nejvyšší nadřízený, tak se na chvíli zarazil, chvíli se rozhlížel a pak pravil "tady je to jak v galerii". A nechal být, naštěstí po nás nechtěl, abychom se striktně drželi nudného úřednického vybavení kanceláří, kde by nejvýš mohlo viset nějaké to úhledně zarámované osvědčení našich odborností. Jen jsme měli interní pokyny na délku sukně a poodhalování těla v letních vedrech.

Panu Kukalovi z tiskového odboru ministerstva kultury přeji též dostatek pochopení jeho nadřízených, měli by totiž být za samostatně uvažující a kreativní zaměstnance rádi. Posouváme úřednickou značku směrem k lidskosti a osobitosti. Veřejnost si toho většinou i cení.  

Autor: Vlasta Fišrová | středa 6.7.2016 20:03 | karma článku: 13,92 | přečteno: 243x
  • Další články autora

Vlasta Fišrová

Novodobý alchymista, básník a tak trochu i šíbr

Zaujalo mě poutavé vyprávění o krásách přírody jednoho člověka putujícího krajinou. Natáčí se u toho na mobil na sociální síti a vše zčerstva sdílí svým přátelům a příznivcům. Tady už může posluchači zablikat červená kontrolka.

8.10.2023 v 14:31 | Karma: 6,82 | Přečteno: 220x | Diskuse| Společnost

Vlasta Fišrová

Farář, psycholog či laskavý, moudrý, starší člověk?

V diskusi o významu církve v dnešních časech jsem tu dnes natrefila na zajímavou myšlenku. Týká se péče o člověka v obtížných situacích, kdo se může ujmout role utěšitele či přímo psychologa. Což u věřících zastávající faráři.

6.10.2023 v 9:44 | Karma: 7,48 | Přečteno: 269x | Diskuse| Společnost

Vlasta Fišrová

Snílek Václav

Chytrý telefon mi krátce po svátku sv. Václava nabídl nový videoklip Václava Neckáře s písní Snílek. Zpěváku Václavovi a jeho hudebnímu týmu, který jej doprovází, se podařilo navázat na ojedinělou Půlnoční.

30.9.2023 v 19:38 | Karma: 10,88 | Přečteno: 209x | Diskuse| Kultura

Vlasta Fišrová

Láska a inspirace namodro

Psala jsem tu ódu na Toyen a mé setkávání s nejlepšími českými malíři, nejen surrealisty, pokračuje dalšími zážitky. Obrazy nejen v originálech na zdech, ale i jako velké puzzle či pexeso, tak se dnes představuje umění.

29.9.2023 v 21:29 | Karma: 6,14 | Přečteno: 128x | Diskuse| Kultura

Vlasta Fišrová

Člověka nepřebarvíš, jen se vybarví

Malířka Toyen byla fenomenální osobností, která dovedla přetavit své trauma v umění, ceněné dnes milióny při dražbách. Zemřela takřka v zapomnění a osaměle, přátelé odešli dřív. Surrealismus má ale stále co říct. Naše nevědomí.

25.9.2023 v 10:46 | Karma: 9,65 | Přečteno: 235x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Ruský útok poškodil hotel v Mykolajivu. Cherson znovu zasáhly drony

28. dubna 2024  10:18,  aktualizováno  11:25

Sledujeme online Ruský dronový útok v noci na neděli těžce poškodil hotel v jihoukrajinském městě Mykolajivu. Na...

Železniční koridor mezi Ostravou a Slovenskem stojí, vlak tam srazil člověka

28. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  11:19

Nehoda zastavila v neděli dopoledne dopravu na hlavním železničním koridoru mezi Ostravou a...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, jeden člověk zemřel

28. dubna 2024  11:15

V Ostravě na ulici Rudné poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Počasí v Česku ovlivní saharský prach, vytvoří oblačnost. Stoupá i riziko požárů

28. dubna 2024  7:47,  aktualizováno  10:32

Počasí v Česku v neděli opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

  • Počet článků 169
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 611x
Jsem mámou tří už dospělých dětí. Ráda fotím, toulám se přírodou. Mou velkou zálibou je výtvarné umění. Zároveň se snažím chápat souvislosti, proč žijeme tak, jak žijeme. A co můžeme měnit. I proto píšu tady na blogu, abych spoluvytvářela svět dle svých představ.

Profesně působím ve školství, je mi blízká alternativa.

Mail: vlasta.fisrova@seznam.cz

Seznam rubrik