Jak jsem svítila na cestu udatnému rytíři

3. 10. 2017 17:04:30
Konstelační výcvik. Skupina osmi statečných. Muži i ženy různých profesí. Rozliční i typově a přesto nás něco spojuje. Snaha něco změnit. Zlepšit nejen svůj vlastní život, ale i životy dalších lidí. Jsme totiž jedním celkem.

Mám čerstvou zkušenost s konstelacemi, která není první, ani poslední. Celé to má svůj vývoj, můj zájem o psychologii a umění. Opět se tak setkávám s mystikou "všedního dne". Hledám teď slova pro vyjádření a předání čerstvé zkušenosti.

Podíváme-li se na výklad pojmu konstelace na wiki, tak je zde popsáno srozumitelně, o co se jedná. Metoda ponejvíce slouží k žádoucí změně v rodinných vztazích. Naše skupina se pod vedením zkušeného a laskavého lektora Vojty F. dostává nejen k aktuálnímu rodinnému tématu jednoho z nás, ale i k širším tématům společenským. A to mě hodně zajímá.

Všechny nás ovlivňuje atmosféra ve společnosti. Nežijeme ve vzduchoprázdnu. Takže i když náš vlastní život je naplněn kvalitními mezilidskými vztahy a prací, která nám dává smysl, i nás těší, tak se setkáváme s mnohým, co se nám nelíbí. Máme přitom nejdřív touhu, a poté i vůli něco konkrétního změnit.

Záměr je přitom velmi důležitý. Umět jej konkretizovat. A pak za svým záměrem jít. Mentálně i prakticky. To mentální předchází praktickými krokům. Nejdřív se pro něco rozhodneme, nejsme samozřemě ale jediní. V realitě se posléze projeví záměry těch, kteří jsou silnější.

Může se podařit realizovat i záměry zdánlivě obtížné. Záleží přitom samozřejmě nejen na naší vůli, jsou tu mocné vlivy, které působí v realitě života. Můžeme využít archetypy. Jsou v nás všech obsaženy. Známe přeci všichni pohádky. A různé vzorové situace z různých náboženství.

Existují i další nauky. Ne vše je nám samozřejmě známé a jasné. Z výsledků jedné konstelace se však - a to je pro mě osobně hodně povzbudivé - dozvídáme, že my lidé v Čechách máme blízko k základním a určujícícm principům života, k řádu, který zde funguje. Teď nemluvím o společenském řádu, ten je nějak momentálně historicky nastavený, ale o řádu "věcí všech". Fungování světa. Jsme blízko, i když v naší společnosti často pociťujeme blbou náladu. Jako bychom byli vnitřně moudří a znalí. Ale chovali se jinak. Mluvili hloupě. Nevyužívali vše, co v sobě máme.

To, co se nám nelíbí ve fungování společnosti, můžeme měnit. Důležité je, aby muž našel svou sílu a odhodlání, aby v sobě kultivoval rytíře. Aristokracie ducha. I když oficiálně už šlechtu a krále u nás nemáme, tak elity potřebujeme. A tyto skutečné elity se mají formovat a zušlechťovat. Slunce, které vyživuje tuto planetu - Zemi,dává energii tomuto konání. Planeta Země nám dává vše potřebné. Slunce a Země jsou Otcem a Matkou, a jsou nám velmi nápomocné. Zároveň jsou rovnocenné, obracejme se oběma směry. Tak vnímám jednu z našich konstelací, kdy jsem si právě to zářivé Slunce zahrála. Nezapomenutelné.

Jsem za to moc ráda, že jsem poslechla svůj vnitřní hlas, který mě k výuce konstelačního umění vedl. Bohatě mi tedy teď stačí být účastníkem, objevovat možnosti, být v určitý čas na určitém místě.

A ještě jeden obrázek pražský, když jsem vystoupila z tramvaje, a šla rozzářenou ulicí. Překonala jsem určitý strach z tajemných hlubin (co vše se skrývá v našem nevědomí). Každé koleje někam vedou.

Nštěstí mám už určitou zkušenost s konstelacemi jak rodinnými, tak i těmi společenskými. Před časem jsem na Vyšehradě zažila konstelaci na jedno z témat z naší historie, a hodně to na mě zapůsobilo. Těšila jsem se z toho, co je možné. Když se sejdou vnímaví lidé, kteří nemyslí apriori jen na sebe, ale mají snahu o nápravu věcí v širším kontextu. Nejspíš to tedy není až tak naše vůle, nábožensky založený člověk by to nazval jinak, a ani takovému výkladu se nebráním. Vždyť kdo jsem "já"? Malinkaté zrnko vesmírného prachu.

Po dnu pražském mě čeká den klášterecký. Taky plný slunce. Než se rozprší a pak zas slunce zpoza mraků vykoukne. Další den plný života. Fotím, mluvím, píšu, dýchám, žiju.


Autor: Vlasta Fišrová | úterý 3.10.2017 17:04 | karma článku: 8.15 | přečteno: 299x

Další články blogera

Vlasta Fišrová

Novodobý alchymista, básník a tak trochu i šíbr

Zaujalo mě poutavé vyprávění o krásách přírody jednoho člověka putujícího krajinou. Natáčí se u toho na mobil na sociální síti a vše zčerstva sdílí svým přátelům a příznivcům. Tady už může posluchači zablikat červená kontrolka.

8.10.2023 v 14:31 | Karma článku: 6.82 | Přečteno: 178 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Farář, psycholog či laskavý, moudrý, starší člověk?

V diskusi o významu církve v dnešních časech jsem tu dnes natrefila na zajímavou myšlenku. Týká se péče o člověka v obtížných situacích, kdo se může ujmout role utěšitele či přímo psychologa. Což u věřících zastávající faráři.

6.10.2023 v 9:44 | Karma článku: 7.48 | Přečteno: 226 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Snílek Václav

Chytrý telefon mi krátce po svátku sv. Václava nabídl nový videoklip Václava Neckáře s písní Snílek. Zpěváku Václavovi a jeho hudebnímu týmu, který jej doprovází, se podařilo navázat na ojedinělou Půlnoční.

30.9.2023 v 19:38 | Karma článku: 10.11 | Přečteno: 198 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Láska a inspirace namodro

Psala jsem tu ódu na Toyen a mé setkávání s nejlepšími českými malíři, nejen surrealisty, pokračuje dalšími zážitky. Obrazy nejen v originálech na zdech, ale i jako velké puzzle či pexeso, tak se dnes představuje umění.

29.9.2023 v 21:29 | Karma článku: 5.59 | Přečteno: 120 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Tomáš Vodvářka

Velký pátek jako příležitost

Už několik let je v "portfoliu" státních svátků i Velký pátek, který by mohl být vhodnou příležitostí k uvědomění si tzv. evropských hodnot, s nimiž se poslední léta mediálně žongluje.

28.3.2024 v 9:34 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Filip Vracovský

Jak to vypadá Mordor ( Rusko ) už nám klepe na dveře ?

Krátká předsváteční úvaha ... Taky vás některé uklidňující zprávy spíš rozruší ? Račte vstoupit .....

28.3.2024 v 9:00 | Karma článku: 6.40 | Přečteno: 118 |

Michael Laitman

Odhalení tajemství Knihy života

Jeden mudrc kdysi řekl: „Člověk musí získat jak vědomosti, tak moudrost.“ Na otázku, jaký je mezi nimi rozdíl, odpověděl: „Vědomosti se získávají čtením knih, moudrost se získává čtením knihy, kterou jsi ty sám.“

28.3.2024 v 4:14 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Tadeáš Firla

KSČM a Jan Ámos Komenský

Myslím, že politické, nebo náboženské symboly mají veliký význam a pro některé lidí hodně znamenají. Dnes jsem si všiml dvou. Vedle sebe ve skříňce - logo KSČM a portrét Jana Ámose Komenského. Je to změna mysli, nebo pouhá fraška?

28.3.2024 v 1:25 | Karma článku: 8.84 | Přečteno: 124 | Diskuse

Václav Kunft

Krásná česká královna Viola Těšínská.

O Viole Těšínské je zoufale málo písemných zmínek. Není divu, nebyla příliš významná a manželkou panovníka byla pouze rok. O to víc může pracovat fantazie.

27.3.2024 v 15:05 | Karma článku: 14.74 | Přečteno: 332 | Diskuse
Počet článků 169 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 595

Jsem mámou tří už dospělých dětí. Ráda fotím, toulám se přírodou. Mou velkou zálibou je výtvarné umění. Zároveň se snažím chápat souvislosti, proč žijeme tak, jak žijeme. A co můžeme měnit. I proto píšu tady na blogu, abych spoluvytvářela svět dle svých představ.

Profesně působím ve školství, je mi blízká alternativa.

Mail: vlasta.fisrova@seznam.cz

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...