Jak jsem ve zlatém chrámu mluvila s kamennou hlavou

Ve  snu jsem se ocitla v jednoduše vybaveném chrámu, zalitém světlem. Podlaha i zdi měly zlato okrovou barvu, v pozadí tři menší románské sloupy. Kamenné plastiky hlavy jsem se zeptala na cestu a ona mi odpověděla.

Oživlá plastika hlavy mi připomněla některé mé oblíbené filmy. Kdy se hmota nejdřív tváří nehnutě, ale není. V pravou chvíli ožije. Možná mentální silou člověka? Nebo prostě nic není tak, jak to vypadá?

V takovém snu se může protnout mnohé, pamatovat si to vše, tak vytvářím úžasné surrealistické filmy.

V tom klášteře byli také dva mniši, kteří na kolenou čistili podlahu. Vaječnými žloutky. Řekla jsem si, že jim pomůžu a přiklekla jsem k zemi. Podlaha se krásně leskla, jednolitá plocha bez kazů.

Mezitím doma jsem jinou jednolitou plochu pokrývala enkaustickou barvou. Dála jsem tak tvar a stálost zvláštních světům. To je taková má občasná záliba. Něco tvořit. Poslouchám třeba v rádiu povídání kastelána hradu Karlštejn, a v tu chvíli vyberu z barev fialovou, modrou, červenou a zlatou, kterou měli v oblibě středověcí mistři.

 Možná si ale v obrázku najdete třeba zlatého kraba (nahoře) nebo jiné tvory. Čistě racionálně - naše oko se snaží najít tvar, který zná, a to potom i vidí.

Jemné dotyky

Kdopak se to zvědavě dívá, co se nám to tu děje? Paní v modrém...

K tomu si teď pouštím docela tajemnou hudbu a je mi dobře. Tak zas někdy na slyšenou.

Autor: Vlasta Fišrová | středa 16.8.2017 6:07 | karma článku: 6,95 | přečteno: 209x
  • Další články autora

Vlasta Fišrová

Snílek Václav

30.9.2023 v 19:38 | Karma: 10,88

Vlasta Fišrová

Láska a inspirace namodro

29.9.2023 v 21:29 | Karma: 6,14

Vlasta Fišrová

Zahoďte ty berličky

2.1.2023 v 13:52 | Karma: 11,77

Vlasta Fišrová

Ahoj krásko, jak se dnes máš?

25.5.2022 v 18:49 | Karma: 11,59

Vlasta Fišrová

Jak jsem se probudila v roce 2037

15.5.2022 v 11:06 | Karma: 10,75
  • Počet článků 169
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 611x
Jsem mámou tří už dospělých dětí. Ráda fotím, toulám se přírodou. Mou velkou zálibou je výtvarné umění. Zároveň se snažím chápat souvislosti, proč žijeme tak, jak žijeme. A co můžeme měnit. I proto píšu tady na blogu, abych spoluvytvářela svět dle svých představ.

Profesně působím ve školství, je mi blízká alternativa.

Mail: vlasta.fisrova@seznam.cz

Seznam rubrik