Když vítězí láska, úcta, věrnost a zodpovědnost

Zažila jsem nádhernou atmosféru kamenné svatby, což znamená 65 let spokojeného manželství. Byl to pro mě emocionální doping, o který bych se ráda podělila slovy i fotografiemi. Vždyť láska a úcta jednoho k druhému mnohdy schází.

Marie a Vladimír Křížovi přišli spolu se svými již třemi dětmi k nám do severozápadních Čech v 50. letech. Dostali tu totiž práci s bydlením. Paní pracovala léta na poště, pán v místní fabrice a pak na elektrárně. Přivedli na svět ještě jedno dítě. To jistě netušili, že jejich děti budou jednou oslavovat jejich svatbu, protože si svých rodičů váží a jsou jim vděčni za lásku a péči. "Tatínek s maminkou se nikdy nehádali", prozrazuje mi jedna z dcer. Vnoučat už mají dvanáct, pravnoučat devatenáct. A dvacáté pravnouče je "na cestě".

A když se sejde celý ten rodinný klan ve svátečním, aby si rodiče v obřadní síni na kláštereckém zámku znovu řekli své ano, protože "světe, div se", ale mají se pořád rádi, tak málokomu zůstanou oči suché. Spokojené stáří v kruhu blízkých, co víc si od života přát. Kariéru? Peníze? Vliv? Co z toho přetrvá?

Slavnostní chvíle poděkování a přání do dalšího života bylo tak krásné, že jsem z toho i teď naměkko. A to se nejedná o mé příbuzné, byla jsem tu pracovně, abych vytvořila reportáž. I tak jsem se ocitla v tak krásném rozpoložení, že se pro to snažím najít slova. Podívejte na fotografie.

Při obřadu nechyběl "novomanželský" polibek
Jsme tu a máme se stále rádi
Podpis do pamětní knihy města

 

A ještě společné foto celé rodiny

 

 

Autor: Vlasta Fišrová | čtvrtek 2.3.2017 19:54 | karma článku: 15,66 | přečteno: 422x
  • Další články autora

Vlasta Fišrová

Snílek Václav

30.9.2023 v 19:38 | Karma: 10,88

Vlasta Fišrová

Láska a inspirace namodro

29.9.2023 v 21:29 | Karma: 6,14

Vlasta Fišrová

Zahoďte ty berličky

2.1.2023 v 13:52 | Karma: 11,77

Vlasta Fišrová

Ahoj krásko, jak se dnes máš?

25.5.2022 v 18:49 | Karma: 11,59

Vlasta Fišrová

Jak jsem se probudila v roce 2037

15.5.2022 v 11:06 | Karma: 10,75
  • Počet článků 169
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 611x
Jsem mámou tří už dospělých dětí. Ráda fotím, toulám se přírodou. Mou velkou zálibou je výtvarné umění. Zároveň se snažím chápat souvislosti, proč žijeme tak, jak žijeme. A co můžeme měnit. I proto píšu tady na blogu, abych spoluvytvářela svět dle svých představ.

Profesně působím ve školství, je mi blízká alternativa.

Mail: vlasta.fisrova@seznam.cz

Seznam rubrik