Děkujeme za pochopení.
D12a70v88i89d 90S77n61í62t32i10l76ý
Paní Vlasto, v práci strávíme skoro třetinu dospělého života, takže práce snů je jako výhra v jackpotu. Se starším synem jsme byli v Montessoriovské škole na exkurzi, ale protože měli jen první stupeň a chyběla návaznost, nakonec začal chodit na klasickou základku.
V57l67a57s92t77a 81F27i85š54r59o29v32á
Děkuji za odezvu. To, co říkáte o návaznosti, to je argument mnohých rodičů, proč se svým způsobem obávají dát dítě do alternativního prostředí, u Montessori pedagogiky je to snad všude hlavně první stupeň. U svobodných škol je tu zájem zakladatelů škol pokrýt celou dobu výuky základní školy, a určitě nepopírám, že je to vstup na neznámou půdu. Čili rodič je před rozhodnutím, zda tomu dá šanci. Šance pro změnu. Nebo můžeme jet na "jistotu", i když třeba do těchto našich "jistot" pak "hodí vidle" třeba covid.
Je to pro rodiče náročné se rozhodovat, to určitě. Pro nás pedagogy pak každý den obstát v situacích, které tvoříme jen z části, část tvoří právě děti, naučené nějakému druhu chování z domova, propojuje se tu více vlivů.Tak ať se synovi na základce líbí, když bude mít štěstí na učitelku (na prvním stupni snad ani žádní muži nejsou), tak to může být dobré.
D78a93v43i15d 39S45n59í34t62i76l59ý
Zapomněl jsem dodat, že to bylo před osmi lety. Teď už je z něj puberťák na druhém stupni, takže školu má na salámu. Ale paní učitelku na stupni prvním měli úžasnou. Alternativní výuka by ho určitě bavila, protože je dost tvůrčí, ovšem biflování mu nevoní. Přeji pěkný zbytek víkendu.
V18l86a30s30t48a 60F31i73š39r17o25v50á
Říkáte to přesně, tvůrčí děti biflování nebaví... ale zas je fakt, že dnes je snaha i ve státních školách to dělat tvůrčím způsobem, nakolik se to ovšem daří při všech požadavcích, které kantoři musí plnit, a jaká sestava dětí se jim sejde ve třídě... za hlavní problém našeho školství, i toho předškolního, kde profesně působím, považuji velké množství dětí v jedné třídě. Velké množství různorodých jedinců, kdy sice i my v mateřinkách máme přistupovat k dítěti individuálně, dle jeho potřeb a možností, ale v tom počtu je to hodně náročné.
Alternativy proto bodují v tom, že jsou všechny založené na tom, že dětí je v kolektivu míň, aby se s nimi lépe pracovalo. A za to si musí rodiče i připlatit, aby se to celé ekonomicky utáhlo.
- Počet článků 169
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 611x
Profesně působím ve školství, je mi blízká alternativa.
Mail: vlasta.fisrova@seznam.cz