Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J98a55r35a 39R72a85n11k

14. 7. 2016 2:06

Uzasne fotografie, ta posledni obzvlaste. DikyR^

Pochazim ze Sudet:-) a me detstvi jsem ztravila ve Frantiskovych Laznich, bylo mi lito v 90. kdyz jsem tam poprve prijela, dospela a videla, ze se nic nezmenilo, jen je vse vice sedive a omitky jiz temer neexistujici. Podel silnice z Chebu do K. Varu jeden "Salon" vedle druheho a chudinky stojici podel....

Lepsi se to a tvrdi to i mi pratele, kteri tam byli v dobe, kdy se nesmelo;-);-)

0 0
možnosti

J56i10r98i 57T97i21c28h60y

12. 7. 2016 20:32

Proc pouzivate to zdiskreditovane slovo Sudedty?

0 0
možnosti
Foto

Protože tu žiji od dětství a vidím určitá specifika zdejšího kraje. Třeba právě ty poničené kostely, které jsou "horkotěžko" opravovány. V některých obcích jsou ještě opuštěné domy a dřívější továrny. Lidé, kteří sem po válce přišli, tu mnohdy nezakořenili, snad nikdo tu nemáme prarodiče (teď už tedy ti mladší, pokud tu zůstali, ano, ale mluvím za mou generaci, jsem narozená v 60. letech). Bydlíme v domě po Němcích, kde jsem si i obtížně zvykala. Nevím nic o lidech, kteří náš dům postavili a kteří tu léta žili. Na hřbitově míjím opuštěné náhrobky, které se pozvolna rozpadají. V muzeu a v archivu je historie před rokem 1945 psaná pouze v němčině. Čili ten německý živel tu zanechal výrazné stopy. Na FB jeden mladý politik třeba sám za sebe píše stránku Sudety - nejkrásnější místo v pekle a snad všichni mu rozumíme. I současní historici už tento název používají, též umělci. Do určitého roku (teď to neumím říct přesně) bylo toto pojmenování zakázáno používat. To se ještě hodně pěstovala nenávist. Dnes se snažíme o smíření. Oficiálně samozřejmě žiji v kraji Ústeckém, ještě předtím severočeském. Znáte to tu?

2 0
možnosti

Interier kostela ve Vysluni (drive Sonnenberg) je ukazkou, jak se Edvard Benes zaslouzil o stat.

0 0
možnosti
  • Počet článků 169
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 611x
Jsem mámou tří už dospělých dětí. Ráda fotím, toulám se přírodou. Mou velkou zálibou je výtvarné umění. Zároveň se snažím chápat souvislosti, proč žijeme tak, jak žijeme. A co můžeme měnit. I proto píšu tady na blogu, abych spoluvytvářela svět dle svých představ.

Profesně působím ve školství, je mi blízká alternativa.

Mail: vlasta.fisrova@seznam.cz

Seznam rubrik