Pravda o Máří Magdaléně

2. 04. 2018 8:18:20
Už bylo načase, aby její jméno bylo očištěno a svět se dozvěděl celou pravdu. Nebo alespoň část té pravdy, celku asi mnozí zatím neporozumí. Ti, kteří vědí, se mohou či přímo mají snažit tuto svou znalost a zkušenost předávat.

V kinech v těchto dnech dávají film Máří Magdaléna, který je uváděn jako autentický a lidský portrét jedné z nejosudovějších žen v dějinách lidstva. "Svět se změní pouze tehdy, když se změníme my," zaznívá v traileru filmu. Čtu ohlasy na film na českém filmovém webu, kde lidé svěřují své dojmy, silné momenty, které na ně zapůsobily.

Film jsem ještě neviděla, k příběhu Marie Magdalény jsem se ale - jako nejspíš mnozí z nás - dostala už dříve díky populárnímu románu Da Vinci kód. Ten prý ve své době způsobil poprask v církevních kruzích. Nehodnotím míru jeho pravdivosti, jen zmiňuji, že byl důležitým ve smyslu změny pohledu na význam Marie Magdalské.

Dnes už jsme naštěstí o něco dál, v Trinity Church v New Yorku (to je zdejší největší katolická katedrála) jsem zažila mši, kterou vedla ŽENA. A to takovým způsobem, že se ve mě odehrálo něco osobně velmi důležitého, krásného a vznešeného. Ta žena mi připadala jak Ježíš, takhle nejspíš mluvil. Velmi srdečně a s velkou nadějí. Celé to bylo prodchnuto božskou energií soucitu a lásky. Moc bych přála každému něco takového zažít. Nemusela jsem vůbec rozumět jejím slovům po obsahové stránce (neumím pořádně anglicky), bohatě mi stačila melodie její řeči a to projevené srdce. Tomu říkám zvěstování. A to jsem dosud nebyla nijak výrazně věřící, ale tento zážitek mě dal něco nádherného prožít.

Na obraze Kající se Magdalény od Georgese de la Tour, barokního francouzského malíře, vidím něco jiného než onu zmíněnou kajícnost. Vidím tam ženu, která pokojně rozjímá o životě a smrti. Usmívá se, už mnohé ví.

Oslovil mě text: “A duše moje zpívala zpěv tento: “Co mne poutalo, mrtvo jest. Co mne obklopovalo, bylo překonáno. Tužby skončily a já zbavena jsem nevědomosti. Věčností jsem byla uvolněna ze světa a nyní jako představa jsem uvolněna z tvaru. Jsem osvobozena z pouta zapomnění, pomíjivého v čase. Od této chvíle dosahuji plnosti mimo čas, a tam, kde čas spočívá v tichu Věčnosti, i já spočinu v tichosti.” Jedná se o úryvek z evangelia Marie Magdalské.

Zatoužila jsem po tom dozvědět se víc, a tak mi byla doporučena kniha Tajemství Marie Magdalény od Cynthie Bourgeault. Autorka knihy je farářkou episkopální církve, spisovatelkou a duchovní učitelkou. Při psaní knihy čerpala z množství doložených textů, které zkoumala a poté vytvořila s největší pravděpodobností opravdu skutečný obraz Marie Magdaleny, ženy spjaté s Ježíšem víc, než je obecně známo.

V anotaci na knihu se praví: "Vůně Máří Magdaléniny přítomnosti z křesťanství nevymizela. Dnes se konečně snáší zpátky na zemský povrch a vyzývá nás, abychom se znovu probudili do rána zmrtvýchvstání a spatřili sami sebe v zahradě, kde čekáme na setkání, které může proměnit naše srdce.

Ježíšovo království nebeské není někde v dálce nebo ve výšinách: je mezi námi, máme ho rovnou pod nosem, v přítomnosti, která je mnohem subtilnější, ale mnohem rozměrnější než naše, a zažijeme ji v momentě, kdy se posuneme za své egem vytvořené časoprostorové kontinuum a setkáme se přímo se Zdrojem."

Pro dokreslení tématu přidávám aktuální fotku jedné výstavní plochy, na které vévodí příběhy muže a ženy. To je totiž základ toho, co tu žijeme. Když budeme zná pravdivý příběh Máří Magdalény, tak pochopíme mnohé. A i naše osobní životní příběhy se třeba posunou až k dokonalosti.

Autor: Vlasta Fišrová | pondělí 2.4.2018 8:18 | karma článku: 17.67 | přečteno: 1102x

Další články blogera

Vlasta Fišrová

Novodobý alchymista, básník a tak trochu i šíbr

Zaujalo mě poutavé vyprávění o krásách přírody jednoho člověka putujícího krajinou. Natáčí se u toho na mobil na sociální síti a vše zčerstva sdílí svým přátelům a příznivcům. Tady už může posluchači zablikat červená kontrolka.

8.10.2023 v 14:31 | Karma článku: 6.82 | Přečteno: 180 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Farář, psycholog či laskavý, moudrý, starší člověk?

V diskusi o významu církve v dnešních časech jsem tu dnes natrefila na zajímavou myšlenku. Týká se péče o člověka v obtížných situacích, kdo se může ujmout role utěšitele či přímo psychologa. Což u věřících zastávající faráři.

6.10.2023 v 9:44 | Karma článku: 7.48 | Přečteno: 228 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Snílek Václav

Chytrý telefon mi krátce po svátku sv. Václava nabídl nový videoklip Václava Neckáře s písní Snílek. Zpěváku Václavovi a jeho hudebnímu týmu, který jej doprovází, se podařilo navázat na ojedinělou Půlnoční.

30.9.2023 v 19:38 | Karma článku: 10.11 | Přečteno: 200 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Láska a inspirace namodro

Psala jsem tu ódu na Toyen a mé setkávání s nejlepšími českými malíři, nejen surrealisty, pokračuje dalšími zážitky. Obrazy nejen v originálech na zdech, ale i jako velké puzzle či pexeso, tak se dnes představuje umění.

29.9.2023 v 21:29 | Karma článku: 5.59 | Přečteno: 120 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Mirka Pantlíková

Nešťastný pátek v UNI Hobby

Dnes je Velký pátek, jeden z největších křesťanských svátků, den utrpení Ježíš Krista. V ten den, jak praví Bible Kralická, vzal všechny hříchy na sebe a obětoval se za nás, hříšníky. To je čin v dnešní době naprosto neslýchaný...

29.3.2024 v 15:27 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 1 | Diskuse

Jana Melišová

Keď človek páchá zlo, kde je Boh?

Má človek slobodnú vôľu? Môžeme sa nezávisle rozhodovať a ovplyvňovať smerovanie nášho života? Mám za sebou desať rokov práce kaplána vo väzení. Takže trochu viem, čo to robí alebo nerobí s človekom, keď sa dopustí veľkého zla.

29.3.2024 v 11:54 | Karma článku: 12.83 | Přečteno: 199 | Diskuse

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 21.86 | Přečteno: 390 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 30.69 | Přečteno: 541 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 9.48 | Přečteno: 191 |
Počet článků 169 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 595

Jsem mámou tří už dospělých dětí. Ráda fotím, toulám se přírodou. Mou velkou zálibou je výtvarné umění. Zároveň se snažím chápat souvislosti, proč žijeme tak, jak žijeme. A co můžeme měnit. I proto píšu tady na blogu, abych spoluvytvářela svět dle svých představ.

Profesně působím ve školství, je mi blízká alternativa.

Mail: vlasta.fisrova@seznam.cz

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...