Potkat Štěpánku Bergerovou a spol. je fakt zážitek

Plenér Loket se vydařil ještě víc, než jsem doufala. Parta správně švihlých lidí, kteří se klidně položí i na dlažbu nebo beton, aby možná udělali skvělou fotku. A možná taky ne, ale baví nás to neskutečně. Pár momentek z akce.

Té pozvánky jsem si tu všimla už vloni, a letos mi to i vyšlo. Jet na sraz foto bláznů, kteří si vždycky mají co vyprávět a rádi si zablbnou s foťákem. A když k tomu mají ještě extra kapa desku se zrcadlovou fólií, tak to se blbně nakvadrát. I když už nám dávno není dvacet, ale tím spíš. Jsem moc ráda, že jsem tuhle bandu poznala a až uvidíte výsledky, to budete koukat. Dnes jen pár momentek a poděkování Štěpánce Bergerové, že tyhle akce pořádá. Už si nepřipadám být tak ojedinělým exotem. Surrealismus žije! Surrealismu bude žít!

Občast ztrácíme hlavu, ale pak jí zase najdeme
Fotíš, fotím, fotíme
Loket je plný extravagantních lidí
Pro neobvyklou fotku cokoliv
Kozí stopy. Táhnou se už od mostu a souvisí s předchozí výtvarnou akcí
Z předchozího plenéru, tyhle obrazy v oknech Lokti opravdu sluší!
Na pódiu v anfiteátru tentokrát naše grupa. Včera tu byli ještě Nazareth
Neobvykle dřevní motiv z centra města Lokte. Asi bude tuhá zima
To jsem já. A jiná už nebudu

A kdo mě v životě nejvíc dotvářel? Je to moje máma, tu jsem potkala cestou ve vlaku, jela zrovna z Ostrova. Tak jsem jí aspoň mohla vzít tašku, a když jsme šli cestou k ní domů, tak jsme potkali akad. mal. Kamila Sopka. Šel na procházku, je krátce po operaci, opíral se o hůl. Ale stále netuctový, originál, vyjímečný člověk. K němu do učení mě máma kdysi dala, do ZUŠ. A on mě poslal do knihovny, abych udělala referát na téma surrealismus. Objevila jsem tak úžasný barevný svět plný všemožných významů. Nadchlo mě to a už nepustilo. Navíc ten jeho obdiv ke kráse. To mi taky předal.

Moje máma a akad. mal. Kamil Sopko, důležití lidé mého života

Moje máma začala vypočítávat, co vše v Chomutově i jinde pan Sopko zanechal, vzpomněla i intarzii Krista v kostele Nanebevzetí Panny Marie. A pak Sopko sáhl do záňadří a vyndal odtud knížku, jak Ježíše ztvárňoval. A tu knížku mi daroval. Máma si ale chtěla knížku ještě chvíli nechat, tak jsem jí jen vyfotila u ní v kuchyni, s rozpůleným chlebem. To moje máma vždycky dělá, že se dělí o dary z cest. Tentokrát nákup jídla, které si vezla z návštěvy mé sestry Hanky. Taky hezký šátek mi dala a pak mě zaúkolovala, jak má ve zvyku. Moc hezký to den.

A ještě Ježíš. Třeba to celé řídí?

 

Autor: Vlasta Fišrová | neděle 13.8.2017 10:22 | karma článku: 13,22 | přečteno: 581x