Deník jedné Vlasty ze severozápadu - část VIII.

24. 07. 2017 20:09:52
Už zase prší, ale nevadí. Zábavy i tvůrčí práce je dost. V chomutovském Sushi baru jsem si dala polévku Pho a vrátila se k voskovým barvám, z nichž se dělá enkaustika. Je to výtvarná metoda pro každého. Není třeba umět kreslit.

24. července

Ráno jsem ze šuplete vytáhla speciální žehličku, kterou mám na enkaustiku. Po zahřátí se potře voskovými barvami a ty se obtiskují na speciální papír. Vznikají tak zajímavé obrázky, záleží přitom jak na zvolené kombinaci barev, tak na tahu, kterým je vedena žehlička. Tuto výtvarnou metodu pro každého jsem objevila před 7 lety, kdy jsem jednou uspořádala i kurz pro zájemce. A příjemně mě překvapilo, jak si každý udělal své obrázky, které měly něco individuálního. Jak se projevil určitý rukopis. Možná je v tom i něco "mezi nebem a zemí", měla jsem tedy tenkrát takové to andělské období. Nejen, že jsem poeticky fotila, ale zkoušela právě toto tvoření a jeho možnosti.

Teď tu mám pro vás jedno andělské video, které z mých fotek sestavila malířka Marie N.

Tato žena před několika lety proměnila bývalou kočárkárnu v jednom pražském paneláku, kam jsem za ní přijela, v malířský ateliér a obrazárnu zároveň. Jeden obraz jsem si i koupila, mám jej dodnes. Měla jsem pocit, že ten obraz na mě tenkrát nějak "promluvil", proto jsem si jej vybrala. Je to taková zvláštní fialová rostlina.

Můj dnešní enkaustický obrázek je podobný těm předešlým, dám sem na ukázku některé z těch nej.

Zvláštní světy, že? Dnes mě i napadlo, jak bych mohla v tomto tvoření pokračovat. Budu si ale muset objednat speciální barvy, ty které mám, mají omezený rozsah odstínů.

Pro dnešní den mám ještě historku o setkáním s lidmi, kteří souvisí s mým osudem, a já zas nějak s jejich životem, někdy i vzestupy a pády. Potkala jsem Pavla H., o němž jsem tu před pár dny psala jako o spolužákovi z gymplu a bezdomovci, no a dnes už jako bezdomovec nevypadal. Normálně oblečený, na zádech menší baťoh, žádná igelitka. Takže už zřejmě má nějaké zázemí. Možná si zas našel nějaký squat, takhle žil asi před 5 lety, když jsem se s ním v centru města občas potkávala. A pak ke mě na úřad chodil do kanclu na polívku. Nepracovala jsem přitom na sociálním odboru, ale na úseku životního prostředí, takže to moc nešlo. Jen na chvíli.

Příště se jej zeptám, jak se mu to povedlo, že už je na tom zas líp. Minuli jsme se sotva o vteřinu, už mě neviděl a nechtěla jsem na něj volat. Má úplně bílé vlasy. Možná ho příště i vyfotím. V novinách máme krásné fotky, jak klienti kláštereckého domova pro seniory vypadali v mládí, a jak se jejich tvář časem proměnila. Usmívají se a vůbec to není smutné, to stáří, je to ... jak to říct? K vyjádření některých pocitů mi chybí slova. Dojemné?

Když jsem dnes šla kolem svého bývalého pracoviště, tak jsem tu potkala i dřívějšího šéfa, který mě onehdy svým přístupem donutil k výpovědi z práce, což pak nazval "dohodou". Už vůči němu nemám pocit nějaké křivdy, tenkrát jsem tedy měla, ale to už je dávno. Dneska jsem se na něj dokonce i vítězoslavně smála. Mám se totiž dobře, v současné práci jsem spokojená, nestýská se mi.

Můj současný šéf v práci tedy má také ptačí jméno (jednou Sojka, pak Drozd). Úsměvné, že? Třeba to něco znamená. A to mě baví.

A prší a prší. Zítra asi půdu plavat. Do aquaparku. Mám ještě den dovolené.

A ta polívka Pho byla fakt dobrá. Šikovní vietnamci. I doktorka na gyndě na mě byla hodná, i když jsem lempl a chodím k ní na preventivky s velkými prodlevami. Však mi taky nic není. Ještě teda ten mamograf.

Autor: Vlasta Fišrová | pondělí 24.7.2017 20:09 | karma článku: 7.42 | přečteno: 227x

Další články blogera

Vlasta Fišrová

Novodobý alchymista, básník a tak trochu i šíbr

Zaujalo mě poutavé vyprávění o krásách přírody jednoho člověka putujícího krajinou. Natáčí se u toho na mobil na sociální síti a vše zčerstva sdílí svým přátelům a příznivcům. Tady už může posluchači zablikat červená kontrolka.

8.10.2023 v 14:31 | Karma článku: 6.82 | Přečteno: 176 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Farář, psycholog či laskavý, moudrý, starší člověk?

V diskusi o významu církve v dnešních časech jsem tu dnes natrefila na zajímavou myšlenku. Týká se péče o člověka v obtížných situacích, kdo se může ujmout role utěšitele či přímo psychologa. Což u věřících zastávající faráři.

6.10.2023 v 9:44 | Karma článku: 7.48 | Přečteno: 223 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Snílek Václav

Chytrý telefon mi krátce po svátku sv. Václava nabídl nový videoklip Václava Neckáře s písní Snílek. Zpěváku Václavovi a jeho hudebnímu týmu, který jej doprovází, se podařilo navázat na ojedinělou Půlnoční.

30.9.2023 v 19:38 | Karma článku: 10.11 | Přečteno: 196 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Láska a inspirace namodro

Psala jsem tu ódu na Toyen a mé setkávání s nejlepšími českými malíři, nejen surrealisty, pokračuje dalšími zážitky. Obrazy nejen v originálech na zdech, ale i jako velké puzzle či pexeso, tak se dnes představuje umění.

29.9.2023 v 21:29 | Karma článku: 5.59 | Přečteno: 116 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 60 | Diskuse

Vlastík Fürst

Dě-da nebo dědek plesnivý

Blíží se jaro a s ním doba, kdy se do ulic vyrojí spousta lehce přioděných slečen a dam. A tak se možná my, co jsme většinově orientovaní, od těch krasavic zase dočkáme nějakého nelichotivého komentáře.

16.3.2024 v 8:30 | Karma článku: 25.51 | Přečteno: 519 | Diskuse

Vlastík Fürst

S Ním jsem silný

David pokračuje ve své písni. Už v ní stihl Stvořiteli říci vše, co ho trápí. Sdílí se s ním o své obavy z toho, že jeho vojsko bez pomoci shůry prohraje. Strach mu ale nahání i mlčení nebes.

8.3.2024 v 19:10 | Karma článku: 12.36 | Přečteno: 205 | Diskuse

Vít Olmer

Bitva o důchod (humoreska)

Nedávno jsem se dočetl, že nějaká paní měla z vyřizování svého důchodu hlavu jak pátrací balon. Chtěl bych ji utěšit...

8.3.2024 v 19:08 | Karma článku: 43.99 | Přečteno: 8013 | Diskuse

Tien Tran Tat

Koupil bych si průvodce po Vietnamu? Spíš nekoupil

Nedávno jsem v ruce držel průvodce po Vietnamu. Publikováno v roce 2018. Není to jediný průvodce, který jsem prolistoval. Vždycky mě zaujme filmové doporučení. Většinou nabídka amerických válečných filmů. Rozčiluje mě to.

6.3.2024 v 8:24 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 409 | Diskuse
Počet článků 169 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 595

Jsem mámou tří už dospělých dětí. Ráda fotím, toulám se přírodou. Mou velkou zálibou je výtvarné umění. Zároveň se snažím chápat souvislosti, proč žijeme tak, jak žijeme. A co můžeme měnit. I proto píšu tady na blogu, abych spoluvytvářela svět dle svých představ.

Profesně působím ve školství, je mi blízká alternativa.

Mail: vlasta.fisrova@seznam.cz

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...