Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jaké to je vyhrát cenu za radniční zpravodaj

Tady můžu být dost osobní, my blogeři takoví jsme. Tříbíme si tu svoje osobní postoje, píšeme o životě. A že ten život ale přináší příběhy. Není to žádná červená knihovna, je to mnohem zajímavější a pestřejší. Baví mě to náramně.

Zpívám si teď v duchu Zalúbení od Elánu, a ne že bych byla zrovna zalúbená do nějakého chlapa, láska našepkává básnikom, jsem teď zalúbená do života jako takového. Života, který mi toho přinesl už tolik. I situací nelehkých, kdy jsem brečela nebo se cítila nepochopená. Ale mnohem víc je toho dobrýho, kdy se cítím být obdarovaná.

Třeba právě teď, kdy jsem se uvelebila v pohodlném křesle, pomilovala se se svým mužem, a pochlubila se na fejsbúku tím, že jsme byli oceněni za radniční zpravodaj, který děláme teprve krátce. Náš pracovní tým v Klášterci nad Ohří, který pro mě hodně znamená. Vždycky totiž byla pro mě moje práce důležitá, nedovedla bych pracovat jen pro prachy, vždycky si musím v práci, kterou dělám, najít nějakou zálibu. A smysl. To je pro mě hodně důležitý, cítit smysl konání. Pak už překonám i obtížnější situace, které k životu patří.

Prečo se chápeme, prečo nechápeme, zpívají mi tu Eláni, kapela, kterou jsme poslouchali v mládí a dá se i dneska. Některé texty hudebních kapel jsou nadčasové. Vždycky jsem třeba měla ráda Marii Rottrovou a Hanku Zagorovou, když jsem zrovna u toho popíku. A některé rockery. Romana Dragouna, v mých 17ti jsem v něm viděla Ježíše. Jak s těmi dlouhými vlasy stál u kláves a procítěně zpíval. Platonická láska. I po letech má krásné písničky, nedávno jsme byli na jeho koncertě, znáte Zdroj? V téhle písni promlouvá o Zdroji - Bohu. A i když se kolikrát považuju za ateistu, tak mě to znovu a znovu dostává. V určitých životních situacích, tyhle přesahy k něčemu mnohem většímu než je naše "já". Mocně to cítím v přírodě, která působí na všechny smysly. Taková dokonalost! Jak vše souvisí se vším, jak rostliny spolupracují s živočichy. Jak se vše vzájemně vyživuje a spolupracuje. Vše tu má své místo.

A my jsme součástí přírody, netřeba se až tak "bičovat" za naše hříchy, vždyť i ty k nám patří. Občas smilníme, pomlouváme se a dovedeme i zabít. Když se snažím chápat souvislosti a smysl života, tak se dostávám k mnohému. Teď to jen zkouším trochu popsat, když už jsem ten pisálek zálibou i profesí. Mnohem lépe to tedy umí spisovatelé a hudební skladatelé, k jejichž umu vzhlížím.

A když sedím na útesu u moře, sotva dohlédnu vzdálený obzor, moře se pohybuje v pravidelné rytmu odlivu a přílivu, tak se cítím tak úžasně nicotná v tom obrovském světě. A zároveň i svým způsobem užitečná v tomhle soukolí. Třeba sdílením příběhů, jejichž šířku a hloubku nedohlédneme. Ale můžeme naznačovat. A doplňovat se.

Tady jsem taky zkoušela gravitaci, fakt funguje

Je to fasinující, s kolika příběhy jsme nebo prostě můžeme být - když projevíme svou svobodnou vůli - spojeni. Třeba proto mě před lety oslovil český film Knoflíkáři. Jak jeden "blb" ovlivní životy druhých. A přitom i on je součástí Stvoření. Nesmějme se blbům, nikdy nevíš... Jaké je to dobrodružství! Nevíš, co číhá za rohem. Ale můžeš to trochu ovlivnit. Anebo i provokovat.

Třeba když skočíš v tandemu. Protože chceš zažít ten let prostorem, i když nemáme reálná křídla, tak se prolítnout povětřím aspoň díky padáku. A všem těm technickým vynálezům, které někteří z nás - v tomto šikovnější - uvedli v život. Jak jsme jako lidstvo vynalézaví, že dovedeme i létat. A pak pěkně dopad na tvrdou zem. V tandemu, kdy jsem se s důvěrou v život a můj osud, který tu má ještě pár kapitol, připoutala k chlápkovi, který je profesionálním parašutistou. Skulila jsem se z otvoru v letadle, fakt jsem se nebála, i když nejsem žádný sportsmen, ani třeba neumím jezdit na kole a nemám řidičák, ale vlezu s důvěrou do letadla a překulím se do prostoru, a ten volný pád, který nastal, to už jsem se mluvila s Bohem, chechtal se na mě v podobě zkušenějšího parašutisty, který padal s námi, a ještě mě u toho natáčel, jak mám dost. Zemská přitažlivost je mocná, tenhle volný pád už opakovat radši nebudu, ale jak se znám, do nějakého toho dobrodružství se zas někdy pustím. Třeba půjdu do tmavého lesa nebo tak něco.

A už vysvitlo sluníčko, to se zas budu kochat. A taky zahradu bych mohla aspoň trošku zkulturnit. I když mám ráda džungli. V tom jinak dost betonovým (i když docela pohodlným) městě. Tak ahoj vespolek a tady je ten Zdroj.

Autor: Vlasta Fišrová | sobota 29.4.2017 8:39 | karma článku: 9,65 | přečteno: 233x
  • Další články autora

Vlasta Fišrová

Novodobý alchymista, básník a tak trochu i šíbr

Zaujalo mě poutavé vyprávění o krásách přírody jednoho člověka putujícího krajinou. Natáčí se u toho na mobil na sociální síti a vše zčerstva sdílí svým přátelům a příznivcům. Tady už může posluchači zablikat červená kontrolka.

8.10.2023 v 14:31 | Karma: 6,82 | Přečteno: 220x | Diskuse| Společnost

Vlasta Fišrová

Farář, psycholog či laskavý, moudrý, starší člověk?

V diskusi o významu církve v dnešních časech jsem tu dnes natrefila na zajímavou myšlenku. Týká se péče o člověka v obtížných situacích, kdo se může ujmout role utěšitele či přímo psychologa. Což u věřících zastávající faráři.

6.10.2023 v 9:44 | Karma: 7,48 | Přečteno: 269x | Diskuse| Společnost

Vlasta Fišrová

Snílek Václav

Chytrý telefon mi krátce po svátku sv. Václava nabídl nový videoklip Václava Neckáře s písní Snílek. Zpěváku Václavovi a jeho hudebnímu týmu, který jej doprovází, se podařilo navázat na ojedinělou Půlnoční.

30.9.2023 v 19:38 | Karma: 10,88 | Přečteno: 209x | Diskuse| Kultura

Vlasta Fišrová

Láska a inspirace namodro

Psala jsem tu ódu na Toyen a mé setkávání s nejlepšími českými malíři, nejen surrealisty, pokračuje dalšími zážitky. Obrazy nejen v originálech na zdech, ale i jako velké puzzle či pexeso, tak se dnes představuje umění.

29.9.2023 v 21:29 | Karma: 6,14 | Přečteno: 128x | Diskuse| Kultura

Vlasta Fišrová

Člověka nepřebarvíš, jen se vybarví

Malířka Toyen byla fenomenální osobností, která dovedla přetavit své trauma v umění, ceněné dnes milióny při dražbách. Zemřela takřka v zapomnění a osaměle, přátelé odešli dřív. Surrealismus má ale stále co říct. Naše nevědomí.

25.9.2023 v 10:46 | Karma: 9,65 | Přečteno: 235x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb zápolí v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  9:13

Přímý přenos Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která je...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

Velvyslanectví Thajského království
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant

Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat: 34 310 - 39 458 Kč

  • Počet článků 169
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 611x
Jsem mámou tří už dospělých dětí. Ráda fotím, toulám se přírodou. Mou velkou zálibou je výtvarné umění. Zároveň se snažím chápat souvislosti, proč žijeme tak, jak žijeme. A co můžeme měnit. I proto píšu tady na blogu, abych spoluvytvářela svět dle svých představ.

Profesně působím ve školství, je mi blízká alternativa.

Mail: vlasta.fisrova@seznam.cz

Seznam rubrik