Hovory s kadeřnicí na téma bohyně

29. 09. 2016 8:52:08
Parafrázuji Hovory s Bohem, to je knížka, která mě kdysi oslovila. Dnes ale raději nacházím porozumění s konkrétními lidmi kolem sebe. Tentokrát to byla jedna milá povídavá kadeřnice.

Nemám stálou kadeřnici a hodně času jsem v práci, a tak většinou "vlítnu" do kadeřnictví, kde je to bez objednání. Abych si nechala udělat na hlavě zas něco hezčího a nedělala ostudu. Tentokrát jsem ovšem měla štěstí nejen na kadeřnici šikovnou, co se týče umu stříhacího a barvícího, ale též hřejivě lidského. Však ony ty kadeřnice bývají kolikrát i dobré psycholožky. Zákaznice si potřebuje popovídat a ony vyslechnou, rozeberou nadhozené téma, a třeba i poradí. Nejen v tom, co vytvořit na té hlavě.

Tak se i stalo s milou paní kadeřnicí Evou, které jsem svěřila, že se nedávno vdávala naše prvorozená dcera a jaká že to byla svatba. V současném duchu, hlavně kamarádky nevěsty a kamarádi ženicha, my rodiče a jen sourozenci svatebčanů, žádné tetičky a širší rodina. Takhle si to přáli, tak to taky měli.

"On je to rocker a má dredy" vyhrkla svou zkušenost kadeřící paní, aby charakterizovala svatbu své 30 leté nonkonformní dcery. Kontruji, že ta naše se vdávala ve 32 letech a její nastávající měl taky na hlavě něco, čemu úplně nerozumím, ale nekomentuju. Však pamatuju, jak my za mlada nesnášeli, když nám rodiče mluvili do našich vlasových preferencí. Můj muž se například dodnes na svého otce zlobí, že mu nedovolil nosit dlouhé vlasy, aby nebyl za "chuligána". Teď už nemá vlasy žádné a je po starostech. Pro změnu nosí neobvyklou čapku, aby se odlišoval. Tak to prostě máme.

Když porovnáme svatby, tak hurá na porovnávání dětí. Kadeřící paní má taky tři a shodneme se, že jsme nejen tolerovaly jejich odlišnosti, ale i je bránily před světem, který by je chtěl zprůměrovat. Chrlíme historky, vlasový porost už je podružný, jsme přeci hlavně matky. A máme taky matku a tchyni. No to snad ani nebudu vyprávět. Jak jsme si porozuměly na téma, jaká může být žena taky pěkná čarodějnice.

Hbitě přecházím k mému oblíbenému tématu. Žítkovské bohyně, znáte? Tenhle skvělý román mi pomohl aspoň trochu pochopit mou matku. Já, tak trochu intelektuálka po otci, a ona, pohanská "vědma".

"Jednu vědmu jsem tu zrovna včera měla", praví Eva. A přidává obsah sdělení oné paní, které se týká zdravotního stavu jednoho jejího příbuzného. "Nevěřím tomu," říká, "ale měla jsem husinu". V tu chvíli mrazí i mě, a tentokrát už neřeknu, co mě při tom napadá. Že ta žena s tou nepříjemnou zprávou mohla mít i pravdu. Radši vyprávím o svých zkušenostech s takovými ženami, které "vědí víc". Shodneme se s Evou, že nechceme, aby nám někdo bez ptaní koukal do soukromí, ovlivňoval nás, a že si radši poradíme samy za sebe.

Eva pak ještě dodá, že druhá paní kadeřnice je bylinkářkou, že bych si s ní taky rozuměla. Říkám, že vím, že vlastně právě proto jsem si tuhle provozovnu oblíbila a proto se tentokrát i objednala. A že ráda přijdu zas. Až vlasy trochu odrostou. A příběhy našich bližních se posunou. I naše vlastní barvité příběhy.

Mimochodem, ten účes, který teď mám, se Evě moc povedl. Selfíčko ale nebude, to už je pro ty mladší. Stačí fotka v profilovce, to mě fotil můj muž na výletě v Krušných horách, kde slunce svítí víc i zima je tu větší.

Možná tu v horách budu žít jednou natrvalo? Přivedla mě sem právě naše máma.

Autor: Vlasta Fišrová | čtvrtek 29.9.2016 8:52 | karma článku: 18.48 | přečteno: 928x

Další články blogera

Vlasta Fišrová

Novodobý alchymista, básník a tak trochu i šíbr

Zaujalo mě poutavé vyprávění o krásách přírody jednoho člověka putujícího krajinou. Natáčí se u toho na mobil na sociální síti a vše zčerstva sdílí svým přátelům a příznivcům. Tady už může posluchači zablikat červená kontrolka.

8.10.2023 v 14:31 | Karma článku: 6.82 | Přečteno: 178 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Farář, psycholog či laskavý, moudrý, starší člověk?

V diskusi o významu církve v dnešních časech jsem tu dnes natrefila na zajímavou myšlenku. Týká se péče o člověka v obtížných situacích, kdo se může ujmout role utěšitele či přímo psychologa. Což u věřících zastávající faráři.

6.10.2023 v 9:44 | Karma článku: 7.48 | Přečteno: 226 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Snílek Václav

Chytrý telefon mi krátce po svátku sv. Václava nabídl nový videoklip Václava Neckáře s písní Snílek. Zpěváku Václavovi a jeho hudebnímu týmu, který jej doprovází, se podařilo navázat na ojedinělou Půlnoční.

30.9.2023 v 19:38 | Karma článku: 10.11 | Přečteno: 198 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Láska a inspirace namodro

Psala jsem tu ódu na Toyen a mé setkávání s nejlepšími českými malíři, nejen surrealisty, pokračuje dalšími zážitky. Obrazy nejen v originálech na zdech, ale i jako velké puzzle či pexeso, tak se dnes představuje umění.

29.9.2023 v 21:29 | Karma článku: 5.59 | Přečteno: 120 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 4.75 | Přečteno: 180 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 21.25 | Přečteno: 417 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.91 | Přečteno: 291 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 67 | Diskuse

Vlastík Fürst

Dě-da nebo dědek plesnivý

Blíží se jaro a s ním doba, kdy se do ulic vyrojí spousta lehce přioděných slečen a dam. A tak se možná my, co jsme většinově orientovaní, od těch krasavic zase dočkáme nějakého nelichotivého komentáře.

16.3.2024 v 8:30 | Karma článku: 26.76 | Přečteno: 572 | Diskuse
Počet článků 169 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 595

Jsem mámou tří už dospělých dětí. Ráda fotím, toulám se přírodou. Mou velkou zálibou je výtvarné umění. Zároveň se snažím chápat souvislosti, proč žijeme tak, jak žijeme. A co můžeme měnit. I proto píšu tady na blogu, abych spoluvytvářela svět dle svých představ.

Profesně působím ve školství, je mi blízká alternativa.

Mail: vlasta.fisrova@seznam.cz

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...