Nezařazené

Vlasta Fišrová

O Julii Lescaut, matce a komisařce

Ve volných chvílích teď sleduji francouzský seriál o rázné a zároveň půvabné komisařce, která žije svou prací i svými dětmi. Děti jsou tedy pro ní víc, nemá to s nimi snadné. Je totiž rozvedená, tahle filmová hrdinka.

8.5.2022 v 18:34 | Karma článku: 12.62 | Přečteno: 531 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Strasti i slasti studentského života ve zralém věku

Ve věku 57 let jsem se ocitla v roli studentky na státní univerzitě. Vloni jsem splnila podmínky přijetí, udělala scio testy, letos jsem zvládla zimní semestr a teď se blíží další zkouškové období. Zatím mi to víc dává než bere.

1.5.2022 v 7:59 | Karma článku: 13.18 | Přečteno: 523 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Jak se tvoří příběh třeba z Blogosféry

Na univerzitě, kde dálkově studuji učitelství pro MŠ, jsme včera prožili den věnovaný malbě. A mě se tu do konkrétního zadání tématu obrazu promítl i osobní příběh, který jsem si prožila ve sdíleném prostředí Blogosféry.

10.4.2022 v 7:46 | Karma článku: 10.98 | Přečteno: 330 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Kouzelný svět loutkového divadla

Díky studiu na UJEP se vracím do toho nejlepšího, co jsem zažila v dětství. Pod stromečkem jsem kdysi našla dřevěné domácí divadélko s marionetami. Rozpohybovat ty zvláštní postavičky na drátech a šňůrkách byla velká radost.

7.4.2022 v 4:59 | Karma článku: 5.10 | Přečteno: 93 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Co je to štěstí

Krátkodobá hospitalizace ve státním zdravotnickém zařízení mě přiměla k poděkování nejen lékařům a sestřičkám, nevyjímajíc důležité lidi jako je sanitář a empatická paní, která uklízí pokoje, ale i k důležité životní bilanci.

30.3.2022 v 5:56 | Karma článku: 16.00 | Přečteno: 345 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Jiří Bartoška a spol. nejen na Veliké řece

Právě jsem poněkolikáté viděla film z období pravěku, který mě fascinoval už v dětství. Jiřího Bartošku v peřejích divoké řeky sice dubloval kaskadér, ale to je detail. Mužný idol, i jeho mladší kolega, který tu hrál Havranpírka.

26.3.2022 v 19:09 | Karma článku: 14.05 | Přečteno: 528 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Co se dá zažít na kurzu tvůrčího psaní

Přání zdokonalit se v písemném projevu mě přivedlo do kurzu, který vede spisovatelka Renata Šindelářová. Na první lekci se nás v chomutovské knihovně sešlo devět statečných. Babinec chytrých žen, tak tuhle seanci můžu pojmenovat.

21.3.2022 v 20:57 | Karma článku: 10.71 | Přečteno: 262 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Když vítězí láska nad nenávistí

Zjitřené emoce, které přinesla doba covidová a vzápětí válečná, je dobré tišit, aneb v klidu a míru je nám přeci nejlíp. A může to být i dobrodružství, když se vydáš na cestu ne až tak probádanou, tebe osobně přitahující.

20.3.2022 v 10:23 | Karma článku: 14.62 | Přečteno: 288 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Nesmrtelní Gauguin a Gogh

Miluju ten příběh vášně, lásky a tvůrčího vzepětí. Mocná síla, která roztáčí vše. Listuji knihou o Vincentovi a už to zas cítím, to malířské volání. Syté barvy a až šamanské vytržení.

1.2.2020 v 16:09 | Karma článku: 7.52 | Přečteno: 241 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Když promluví cikánská madona

Doslova do duše se mi vpily smutné oči jedné romské dívenky, která se ocitla v odloučení od rodiny. Nabídla jsem jí svou náruč, abychom ten smutek zmírnily, potichu a pak i slovy konejšivými. Neboj, maličká, nejsi na to sama.

16.11.2019 v 14:51 | Karma článku: 10.63 | Přečteno: 772 | Diskuse

Vlasta Fišrová

První den v nové práci, setkání se Spidermanem

Trocha trémy, ale hlavně těšení se na děti a možná i fajn dospělé, které tu budu potkávat, a kdo ví, co všechno zažijeme. Zkušeností už mám hodně a chuť do nové práce taky. A ty moje ideály, to vědomí, jak tvoříme.

6.9.2019 v 16:56 | Karma článku: 10.15 | Přečteno: 388 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Jak se mi nečekaně plní sen z mládí

Jako mladá dívka jsem si přála pracovat v knihovně. V knížkách jsem totiž nacházela mnohé, chodila jsem snad do všech chomutovských knihoven, cítila se tu velmi dobře. Mezi přáteli, hrdiny všech těch příběhů.

31.8.2019 v 5:41 | Karma článku: 9.33 | Přečteno: 333 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Na počest pana Jílka

Nějakou chvíli jsem tu nebyla a tak jsem se až s určitým zpožděním dozvěděla, že do věčných lovišť odešel bloger Jan Jílek, kterého jsem ráda četla, dobře jsem mu rozuměla. Té povaze mírného dobrodruha, který rád chodí bos.

30.8.2019 v 17:11 | Karma článku: 26.86 | Přečteno: 870 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Je lepší klasická nebo alternativní škola?

Při studiu na asistentku pedagoga a zároveň praxi ve státní školce mám nyní dilema. Zda je lepší státní školství se všemi neduhy, ale i mnohými změnami k lepšímu, které se již odehrály, nebo školství alternativní?

9.6.2019 v 19:23 | Karma článku: 10.76 | Přečteno: 610 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Co uděláš pro to, aby svět byl lepší?

Rozhodla jsem se změnit profesi a to obnáší zasednout zas do školních lavic. Marečku, podejte mi pero. Ze začátku to tedy sranda moc nebyla, ale už se to lepší, tak se na to podívejme. Školní třída plná dospělých žen.

26.5.2019 v 9:32 | Karma článku: 11.48 | Přečteno: 425 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Tátův svetr s modrými ornamenty

Umřel ti táta, volá mi máma. Ověřuji si tu zprávu, je to tak. Ptám se, co mám dělat. Nechtěla jsem si to zjišťovat dřív, než se to stane. Připravovat se na to do detailů. Stejně si pak musíš poradit. Ne se hroutit, ale jednat.

6.4.2019 v 20:45 | Karma článku: 21.03 | Přečteno: 653 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Na vínečku u Marie

Marie maluje koně a svaté. A teď je o nohu kratší. Napsala mi dopis, jak jí nohu uřízli až u zadku. A že už je z nejhoršího venku. Skvělý důvod k návštěvě, popovídat o životě třeba ještě hlouběji než dříve.

30.3.2019 v 8:56 | Karma článku: 14.33 | Přečteno: 403 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Tolik nevyřčeného...

Umírá mi táta, ten můj pozemský Bůh. Ještě tedy dýchá a vylučuje, už nemluví, ale vyjadřuje své pocity, jak nemluvně. Krmím ho kaší, dávám mu pít. Brečím až pak. Emoce musí ven. Tolik lásky v sobě člověk má. Mnohdy nevyjádřené.

29.3.2019 v 8:33 | Karma článku: 20.39 | Přečteno: 611 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Za vším hledej ženu

Dnes je 55 let od rozhodnutí zlikvidovat kdysi královské město Most. Naštěstí se ale zachoval vzácný kostel Nanebevzetí Panny Marie, který kvůli uhlí přesunuli na kolečkách. Víte, že za záchranou této památky je zdejší žena?

26.3.2019 v 10:25 | Karma článku: 11.70 | Přečteno: 364 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Bába z ledu je tuze sympatická hrdinka

Konečně se v českém filmu objevuje jako hlavní hrdinka žena kolem 60 let, taková ta mnohdy neviditelná, kterou si její okolí zvyklo zneužívat, ale to se milánci přepočítali, přichází totiž změna. Přímo transformační. Pro všechny.

18.2.2019 v 5:35 | Karma článku: 22.26 | Přečteno: 715 | Diskuse
Počet článků 169 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 595

Jsem mámou tří už dospělých dětí. Ráda fotím, toulám se přírodou. Mou velkou zálibou je výtvarné umění. Zároveň se snažím chápat souvislosti, proč žijeme tak, jak žijeme. A co můžeme měnit. I proto píšu tady na blogu, abych spoluvytvářela svět dle svých představ.

Profesně působím ve školství, je mi blízká alternativa.

Mail: vlasta.fisrova@seznam.cz